Creatingsite Architected E-commerce
Forside Features Nyheder Cookies Kontakt
Support

Hvorfor virker rabatkuponen ikke?

Hvorfor virker rabatkuponen ikke?

Husk at der ikke må være mellemrum hverken før eller efter rabatkoden og at STORE bogstaver skal respekteres.Tjek og dato og tid - er det rigtigt? Husk også at vælge land alt efter hvor koden skal bruges og at koden skal være "Aktiveret" for at kunne bruges.

Sådan opretter du en rabatkupon:

Klik på ”Rabatkuponer” i menuen.

Du kan lave rabatkuponer enkeltvis eller et større antal kuponer af gangen. Skal du evt. udsende rabatkuponer til mange mennesker kan du både lave dem enslydende, forskellige, systemgenerede (cifre+bogstaver) eller med en ordlyd du selv bestemmer (f.eks. ”VIHARFÅETNYSHOP-RABAT”). Rabatten kan være en %-del, et beløb, fragt, koblet op på bestemte varer, samkøbsrabat mm.

Opsætning af undergrupper:

Der kan være god fornuft i at opdele Jeres rabatkuponer i undergrupper. I kan evt. have en gruppe til kundeservice, kampagner, personale mm. eller inddelt i måneder.
Du opretter en undergruppe ved at klikke på ”Opret undergruppe”. I feltet navn skriver du hvad gruppen skal hedde på oversigten – f.eks. ”Personalerabat” eller ”September 2009”.
Under hver gruppe kan du igen oprette undergrupper.

Oprettelse af rabatkupon, enkeltvis:

Klik på den gruppe/undergruppe hvor rabatkuponen skal udstedes. I feltet ”Rabatkuponer i denne gruppe” klikker du på ”Opret rabatkupon”.

Feltet ”Auto” er automatisk klikket af – det skal det også være. I ”Opret antal kuponer” skriver du ”1” når du ønsker at oprette én rabatkupon. I feltet ”Navn” skriver du hvilken tekst der kommer til at stå på kundens ordrebekræftelse når kunden har benyttet koden – f.eks. ”Beklager fejlen – hilsen Kundeservice”.

Det er en fordel at opdele rabatkuponerne i varenumre. Om I kalder dem 1,2,3,4 og 5 eller 10,20,30,40 og 50 er uden betydning. Men hvis I beslutter Jer for at varenummer 10 er til kundeservice, varenummer 20 er til returvarer, varenummer 30 er til personale, varenummer 40 er til venner af huset osv. osv. så vil I senere kunne trække tal ud på disse og I har dermed styr på hvad der bliver udstedt rabatkuponer til.

Under ”Land” klikker du af i hvilket land koden skal gælde.

 

Under ”Værdi” skriver du hvad rabatten dækker. Hvis det skal være et beløb skriver du blot beløbet uden decimaler. Hvis det skal være 100 kr. Skriver du ”100” og kunden får 100 kr. I rabat på sin ordre. Skal kunden have en rabat der udgør en procentdel skal der skrives ”%” efter tallet, f.eks. 15%.

Skal rabatten samtidig udløse gratis fragt, klikkes af ved ”Fragtfri levering”.

Under ”Gyldighed startdato” klikker du på kalenderen og vælger datoen FØR den dato hvor rabatkoden skal gælde fra. Der er også mulighed for at indtaste et specifikt klokkeslet hvor rabatten gælder fra.
Ligeledes under ”Gyldighed slutdato” klikker du på kalenderen og vælger datoen for den dato hvor rabatkoden skal gælde til. Igen her er der mulighed for at indtaste et slut klokkeslet.

Ved ”Max anvendelser” kan du skrive det antal gange som rabatkoden skal gælde, f.eks. skriver du ”5” hvis kunden skal kunne bruge den samme kode 5 gange.

Ved ”Status” skal du, for at rabatkoden skal virke, klikke på drop-down menuen og vælge ”Aktiveret”.

Til slut klikker du øverst til højre på ”Gem” og koden er klar til brug.

 

IS Nordic A/S | Lyngbyvej 24, 1.sal | DK-2100 København Ø | Telf. +45 70 26 25 00 | Fax +45 39 20 30 47 | E-mail: info@creatingsite.com
POWERED BY CREATINGSITE